تفریح با ریاضی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

 

برای دانلود کلیک کنید.

 

 

 

دانلود کتاب الکترونیکی آموزش حل مکعب روبیک به صورت تصویری - How to Solve Rubik Cube eBook

 

آیا شما هم با ذوق و شوق یک مکعب روبیک خریده اید و بعد از مدتی سروکله زدن با آن، کلافه شده اید؟ نگران نباشید ! طبق آمار، 95 درصد افرادی که روبیک می خرند بعد از مدت کوتاهی و به دلیل ناتوانی از حل آن، از خرید خود پشیمان می شوند.

حل مکعب روبیک تا 7 سال بعد از اختراع آن در سال 1974، همیشه با سعی و خطا انجام میشد. هنوز هم عده زیادی از کسانی که این کعب را حل می کنند از سعی و خطا استفاده می کنند. اما در سال 1981 میلادی بالاخره فرمولی برای حل آن ابداع شد.

شما هم اگر آشنایی مختصری با فرمول های ساده ریاضی داشته باشید، با مطالعه کتابی که در این مطلب برایتان آماده کرده ایم می توانید این مکعب چموش را رام کنید !

این کتاب الکترونیکی، به صورت تصویری و قدم به قدم، مراحل حل مکعب روبیک را به شما آموزش می دهد.

 - فرمت کتاب : PDF
- زبان : فارسی
- تعداد صفحات : 14

دانلود با حجم 946 کیلو بایت
رمز فایل فشرده : www.sarzamindownload.com

 

 

 

 

 
مکعب روبیک یک جورچین (پازل) مکانیکی است که در سال ۱۹۷۴ توسط یک مجسمه‌ساز و پروفسور معماری مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد. مکعب روبیک سه مدل دارد یکی ۲×۲×۲ (روبیک جیبی)، یکی ۳×۳×۳ (انتقام روبیک) و دیگری ۵×۵×۵ (روبیک پرفسورها).

نوع ۳×۳×۳ آن که رایجترین آنهاست نه سطح مربع شکل در هر طرف دارد، در مجموع پنجاه و چهار سطح می‌شوند که به اندازه بیست و هفت مکعب کوچک به هم چسبیده فضا را اشغال می‌کند. سطح مکعب روبیک را شش رنگ پوشانده‌است، هر وجه یک رنگ. مخترع آن نام مکعب جادویی را برای آن انتخاب کرد که در سال ۱۹۸۰ با نام مکعب روبیک در جهان پخش شد و می‌توان گفت که پرفروش ترین اسباب بازی جهان است
مکعب روبیک یک جورچین (پازل) مکانیکی است که در سال ۱۹۷۴ توسط یک مجسمه‌ساز و پروفسور معماری مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد. مکعب روبیک سه مدل دارد یکی ۲×۲×۲ (روبیک جیبی)، یکی ۳×۳×۳ (انتقام روبیک) و دیگری ۵×۵×۵ (روبیک پرفسورها).

نوع ۳×۳×۳ آن که رایجترین آنهاست نه سطح مربع شکل در هر طرف دارد، در مجموع پنجاه و چهار سطح می‌شوند که به اندازه بیست و هفت مکعب کوچک به هم چسبیده فضا را اشغال می‌کند. سطح مکعب روبیک را شش رنگ پوشانده‌است، هر وجه یک رنگ. مخترع آن نام مکعب جادویی را برای آن انتخاب کرد که در سال ۱۹۸۰ با نام مکعب روبیک در جهان پخش شد و می‌توان گفت که پرفروش ترین اسباب بازی جهان است.

اندازه هر طرف مکعب تقریبا برابر ۵٫۷۱۵ سانتیمتر و شامل بیست و شش مکعب کوچک است. مکعب مرکزی هر وجه تنها نمای مکعب است و متصل به مرکز هستند و این برای آن است که دیگر مکعب‌ها متصل شوند و توانایی چرخش را داشته باشند. در نتیجه بیست و یک قطعه وجود دارد، هسته مرکزی دارای سه محور متقاطع است که مرکز شش قطعه روی محورها را نگه داشته و به آنها و بیست مکعب کوچک پلاستیکی دیگر اجازه چرخش می‌دهد. مکعب روبیک دارای دوازده زاویه هست که دو رنگ را نشان می‌دهد، و هشت گوشه که سه رنگ را نشان می‌دهد، هر قسمت (هر زاویه) دو یا سه رنگ متفاوت را نشان می‌دهد، بدینگونه‌است که هیچگاه زاویه‌ای وجود ندارد که دو رنگ شبیه ( مثلا قرمز و قرمز ) را نشان دهد! در اغلب مکعبهای روبیک رنگ قرمز در مقابل رنگ نارنجی است ، زرد مقابل سفید و سبز مقابل آبی.


این اسباب بازی فکری که نوع چینی اش الان تو همه جای بازار ریخته برای حل کردنش با تکنیک هایی رو بلد باشین. تو این تاپیک قراره تو این زمینه مطالبی را ملاحظه بفرمائید.

برای شروع: حل مکعب روبیک به صورت آنلاین 

 

 

 




برچسب‌ها:
[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, ] [ 19 ] [ مناقبی ]
درباره وبلاگ

این جانب مناقبی دبیر ریاضی این وب سابت را جهت تعامل و برقراری ارتباط دوستانه با سایر دبیران ریاضی ودانش اموزان در مورد ریاضییات و..... ایجاد نموده ام . امید است با نظرات سازنده خود ما را در این راه یاری نمایید.
موضوعات وب