تفریح با ریاضی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

جمله های شبیه

جمله های شبیه

 

در این بازی، یافتن جمله‌های متشابه در عبارت‌های جبری را تمرین می‌کنید...

 

 

با کلیک کردن روی بیضی قرمز رنگ، بازی را شروع کنید. با شروع بازی یک عبارت یک جمله‌ای در کادر پایین صفحه دیده می‌شود، با حرکت نشانگر موس روی عبارتی که با این یک جمله‌ای، متشابه است، کلیک کنید.

 

( جمله‌های متشابه جمله‌هایی هستند که متغیرهای یکسان با توان های یکسان دارند، مثلاً 2ab2 و 5ab2 متشابه‌اند، اما3ab و a3متشابه نیستند. )

با هر کلیک درست، عبارت جدیدی در کادر پایین صفحه دیده خواهد شد. در طول بازی، زمان بازی (TIME) و امتیاز شما (SCORE) در بالای صفحه نمایش داده می‌شود.

 

برای دریافت بازی کلیک نمایید، فایل زیپ شده را روی سیستم خود ذخیره نمایید و برنامه فلش را اجرا نمایید.

 

 


 

موسسه آموزشی پایا - تنظیم: یگانه داودی

 

 

محیط و بازی

محیط و بازی

 

هدف این فعالیت، تمرین تشکیل عبارت جبری و یافتن مقدار آن به ازای مقدار متغیرها است...

 

 

سه شکل روی صفحه نشان داده شده است. محیط هر شکل را به‌صورت عبارت جبری با متغیر x پیدا کنید حال مقدار x را در سمت چپ پایین صفحه تغییر دهید و روی عدد دلخواه تنظیم کنید. عبارت جبری مربوط به محیط هر شکل را با متغیر x دلخواه محاسبه کنید.

 برای یافتن درستی پاسخ خود روی دایره عبارت show perimeters کلیک کنید تا سبز رنگ شود. با کلیک روی دایره عبارت Show Dimensions می‌توانید ابعاد هر شکل را ملاحظه کنید.

 

برای دریافت بازی کلیک نمایید، فایل زیپ شده را روی سیستم خود ذخیره نمایید و برنامه فلش را اجرا نمایید.

 


 

موسسه آموزشی پایا - تنظیم: یگانه داودی

 

 




برچسب‌ها:
[ جمعه 8 آذر 1392برچسب:, ] [ 20 ] [ مناقبی ]
درباره وبلاگ

این جانب مناقبی دبیر ریاضی این وب سابت را جهت تعامل و برقراری ارتباط دوستانه با سایر دبیران ریاضی ودانش اموزان در مورد ریاضییات و..... ایجاد نموده ام . امید است با نظرات سازنده خود ما را در این راه یاری نمایید.
موضوعات وب