نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح با ریاضی و آدرس managheby.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بازی با مختصات

بازی با مختصات

 

هدف بازی، تمرین یافتن مختصات یک نقطه است...

می‌توانید یکی از این حالت‌ها را برای بازی انتخاب کنید. یک بازیکن، دو بازیکن یا رقابت زمانی.

در هر حالت ده پرسش از شما پرسیده می‌شود که در هر پرسش باید تشخیص دهید که نقطه یا نقطه‌ها در کدام ربع صفحه مختصات قرار دارند و پاسخ درست را از بین چهار گزینه انتخاب نمایید.

- یک بازیکن: در این حالت، نام بازیکن، سطح مهارت، رنگ لباس و رنگ کفش را انتخاب می‌کنید و با کلیک روی دکمه playبازی را شروع می‌کنید. با هر پاسخ درست می‌توانید یک بار توپ پرتاب کنید و امتیاز بگیرید. اگر پاسخ نادرست باشد، پاسخ درست روی صفحه نمایان می‌شود.

 

 

- دو بازیکن: در این حالت هم، نام هر دو بازیکن، سطح مهارت، رنگ لباس و رنگ کفش را انتخاب می‌کنید.

و بعد به ترتیب هر دو بازیکن پرسش‌ها را پاسخ می‌دهند. هر بازیکن با هر پاسخ درست می‌تواند یک بار توپ را پرتاب کند. اگر پاسخ نادرست باشد، توپ را از دست می‌دهد و پاسخ درست هم روی صفحه نمایش داده می‌شود.

- رقابت زمانی: در این حالت نام، سطح مهارت، رنگ لباس، رنگ کفش را انتخاب کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید. حال روی دکمه Begin کلیک کنید. در این حالت برای هر پاسخ درست 3 ثانیه به زمان شما اضافه می‌شود و برای هر پاسخ نادرست 5 ثانیه از زمان شما کم می‌شود.

در آخر شما می‌توانید در مجموع زمانی که کسب کرده‌اید بازی کنید و توپ پرتاب کنید.

برای دریافت بازی کلیک نمایید، فایل زیپ شده را روی سیستم خود ذخیره نمایید و برنامه فلش را اجرا نمایید.

 


 

مرکز یادگیری سایت تبیان

موسسه آموزشی پایا - تنظیم: یگانه داودی

 

 

بردار بازی

بردار بازی

 

هدف این بازی تمرین جمع بردارها به صورت شهودی است.

 

ابتدا از منوی بالای صفحه Static (ایستا) را انتخاب کنید. بردار آبی، سرعت حرکت قایق و بردار قرمز، سرعت حرکت آب را نشان می‌دهد. با کلیک کردن روی مربع سفید کنار نوشته RESULT، بردار سیاه که نشان دهنده مجموع برداری دو بردار قبلی است، نیز نمایان می‌شود.

هر یک از این بردارها با دو مشخصه اندازه (Magnitude) و جهت (Direction) مشخص شده‌اند. هدف این است که قایق به جزیره برسد و شما می‌توانید با تغییر دادن بردارها به وسیله تغییر اعداد یا کلیک کردن و کشیدن ابتدا و انتهای بردار روی شکل، قایق را برای رسیدن به جزیره آماده کنید.

هرگاه فکر کردید قایق به هدف خواهد رسید، روی Start کلیک کنید.

با کلیک کردن روی Reset می‌توانید دوباره به ابتدای همین بازی برگردید و با کلیک کردن روی New Game به یک بازی جدید وارد شوید.

اگر از منوی بالای صفحه، Dynamic (پویا) را انتخاب کنید، هدف به جای جزیره، تعدادی ماهی خواهد بود که قایق می‌خواهد به آن ها برسد. این هدف حرکت می‌کند و رسیدن به آن سخت تر است. با کلیک کردن روی مربع سفید کنارMove Fish، می‌توانید این هدف را هم ایستا کنید.

پس از چند دور تمرین از منوی بالای صفحه Game را انتخاب کنید و بازی را آغاز کنید!

برای دریافت بازی کلیک نمایید و فایل زیپ شده را روی سیستم خود ذخیره نموده، برنامه ی فلش را اجرا کنید.

 


 

مرکز یادگیری سایت تبیان

موسسه آموزشی پایا - تنظیم: یگانه داودی

 




برچسب‌ها:
[ جمعه 8 آذر 1392برچسب:, ] [ 21 ] [ مناقبی ]
درباره وبلاگ

این جانب مناقبی دبیر ریاضی این وب سابت را جهت تعامل و برقراری ارتباط دوستانه با سایر دبیران ریاضی ودانش اموزان در مورد ریاضییات و..... ایجاد نموده ام . امید است با نظرات سازنده خود ما را در این راه یاری نمایید.
موضوعات وب